Diákok
Mint fiatalok, barátok, ismerősök, osztálytársak, útitársak vagy szomszédok, különböző szerepeket tölthetünk be a megfélemlítés környezetében.

Szülők
Egyik szülő sem örül annak, ha a gyermekét rossz élmények érik az iskolában, sem annak, ha netán az Ő gyermekét megfélemlítéssel vádolnák.

A MEGFÉLEMLÍTÉS ELLEN
Fontos, hogy felismerjük a megfélemlítés jellemzőit, és megfelelően kezeljük az adott szituációt. Beszéljünk a gyermekkel, tudassuk vele, hogy ez nem az Ő hibája, de helyzettől és szereptől függően, határozott kezelésre van szükség. Beszéljünk a tanárokkal és az iskolai adminisztrációval, hogy az elkövetkező időszakban különös figyelmet fordítsanak a megfélemlítés viselkedésének potenciális megismétlődésére.
Lehetünk a megfélemlítő barátai, a viselkedés aktív vagy passzív buzdítói, vagy a megfélemlítő viselkedés folytatását ösztönző passzív kívülállók és szemlélők, akik csupán a közönség biztosításával passzívan biztatják a megfélemlítő viselkedés folytatását vagy fokozását. Ellenben, segíthetünk úgy, hogy semmilyen formában ne veszünk részt a megfélemlítés folyamatában illetve környezetében, és azonnal szólunk a tanárnak vagy más felnőttnek, amikor látjuk, hogy ha valakit megfélemlítenek. Megfélemlítés elleni nap
Fontos, hogy a rendőrség az oktatási intézményekben előadásokat és elbeszélgetéseket tartson a megfélemlítésről, annak felismeréséről, rövid és hosszútávú következményeiről, illetve megelőző és megszüntető kezeléséről.
Az előadások érinthetik a megfélemlítés különböző formáit, a szóbeli megfélemlítést, a fizikai megfélemlítést és a közösségi megfélemlítést, illetve azok potenciális jogi következményeit.
A változásnak a szándéka és a valós akarata nélkülözhetetlen a megfélemlítés megelőzésének és megszüntetésének érdekében.
Szorgalmazzuk a kollégáinkat és az iskola vezetőségét, a megfélemlítésellenes programok bevezetésére, illetve az ahhoz kapcsolódó információk beszerzésére, terjesztésére.
Tanárok
Kritikus, hogy elismerjük a megfélemlítést az iskolákban, mint elfogadhatatlan társadalmi problémát.
